O nás
do roku 1991
Keramický kroužek při ZŠ Mníšek pod Brdy vedený panem učitelem Redlem
navštěvovalo 8-10 dětí 2.stupně, které pracovaly v upravené sklepní místnosti ZŠ.
1989 - 2001
Souběžně začala pracovat také moje skupinka 8-20 menších dětí z 1.stupně.
2001 - 2002
Pan učitel Redl odešel ze školy, ale zájemců o modelování stále přibývalo…
A tak jsme se přestěhovali do větší a světlejší místnosti ve školní družině.
To už nás bylo 40-ve čtyřech skupinkách po deseti.
Další zájemci se do kroužků keramiky bohužel nedostali.
říjen 2003
V nově vzniklé KERAMICKÉ DÍLNĚ SLUNÍČKO bylo dětem umožněno
navštěvovat kurz 1 půlrok a v případě zájmu absolvovat všech 10 kurzů (5let).
2003 - 2008
Protože 4 skupinky po deseti již nestačily, rozšířila jsem je na 8 skupinek
po 12-14 dětech a vytvořila jsem i skupinku pro pokročilé.Zlepšilo se i vybavení
dílny, kde koncem května 2008 pracovala stovka malých i větších keramiků
z Mníšku i blízkého okolí.
říjen 2008
Protože náklady na provoz dílny zajišťuje škola a počet zájemců už pomalu
převyšuje možnosti kroužku, jsem nucena dát přednost v navštěvování
KERAMICKÉ DÍLNY SLUNÍČKO žákům ZŠ Mníšek pod Brdy.
Vám, kterých se tato změna týká, se moc omlouvám. Spravedlivější řešení
situace jsem bohužel nenašla.
Ahoj v dílně se těší Zuzka
ZUZANA ZÁPALOVÁ ( 1958 )
Vystudovala jsem VŠCHT-katedru technologie silikátů ( sklo, keramika, žáro ) v Praze. Pracovala jsem na katedře jako odborný asistent. V roce 1985 jsem se přestěhovala s rodinou do Mníšku, do rodinného domku po babičce. Po mateřské ( 1985-syn Jakub, 1987-dcera Tereza ) jsem pracovala jako analytik v ÚVR a pak od roku 1991 do současnosti jako živnostník v oboru keramika. Mojí hlavní činností je výroba dárkové a užitkové keramiky a keramických obrazů, které dodávám do obchodů s keramikou, dárkovými předměty a do galerií.
S dětmi pracuji už skoro dvacet let. Jsou pro mě neustálou inspirací. Jsem ráda, když je jim při modelování dobře. Hlína je přírodní materiál, který je většině dětí příjemný i na dotek. Práce s ní v nich podporuje tvořivost, fantazii, prostorovou představivost a rozvíjí jemnou motoriku a zručnost. Nejmenší děti, které kurzy navštěvují, občas potřebují malou dopomoc-například při vyválení většího plátu- -ale dál už pracuje jejich fantazie. Děti většinou netouží při práci po dokonalosti a tak pracují bez zábran. Často mají předem i představu o tom, komu výrobek darují a pracují na něm s láskou. Mám potěšení s toho, že práce, kterou dělám, má smysl a jsem ráda, že se mezi dětmi objevují i výtvarné talenty, které doufám časem nezapadnou.